22гр
Українська література
Тема уроку Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив
туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому
вираженні.
ТЛ: поглиблення
поняття про ліричного героя.
Мета уроку: розкрити образ ліричного героя поезій, зосередити увагу на його внутрішніх переживаннях, на гармонії поєднання людиниі світу.
«Ніч.., а човен — як срібний птах!..» аналіз вірша
Жанр: класична любовна елегія
Збірка: «Рівновага»
Тема: човен-як символ піднесеної душі ліричного героя,його романтичної мрійливості і закоханості в навколишній світ
Ідея: показ глибини і незбагненності світу
Художні засоби «Ніч.., а човен — як срібний птах!..»:
звертання:
Не спіши, не лети по сяйних світах,
Мій малий ненадійний човне! апогея:
І над нами, й під нами горять світи.
І внизу, і в горі глибини
епітети: срібний птах, ненадійний човне
порівняння: човне-як срібний птах
Мариністично-символічна поетична мініатюра. Композиційно складається с 2 строф. Вірш, що ввійшов до збірки «Рівновага» — «Ніч.., а човен — як срібний птах!..» — це мариністично-символічна поетична мініатюра, сповнена неоромантичного світовідчування. Вона нагадує симфонію, у якій почуття ліричного героя й морські краєвиди зливаються в один візерунок, характеризують макрокосмос і мікрокосмос душі ліричного героя, його бунтівливу вдачу. Водночас морська стихія є втіленням вічності, що підносить душу людини до космічних вершин, до абсолюту світла.
«Вчись у природи творчого спокою» аналіз вірша.
Вірш «Вчись у природи творчого спокою» Є.Плужник
Збірка — «Рання осінь»
Жанр: пейзажна лiрика
Рік написання: 1927
Тема: взірець для творчої людини — природа, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот.
Ідея: захоплення красою навколишнього світу і біль з приводу відсутності душевної гармонії, заклик шанувати природу, тому що все минеться, а людина все одно буде бажати гармонії з довколишнім світом.
Римування: перехресне
Віршований розмір: ямб
Художні засоби «Вчись у природи творчого спокою»
епітети: визнаних взірців, творчого спокою, дні вересневі
порівняння – як від озер, порослих осокою.
інверсія – дні вересневі
риторичні запитання — хто ж твоїй науці допоможе
На певний шлях ступити з манівців?
До тих вічних цінностей, взірців, до яких варто звертатися, поет відносить природу, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот. Людині притаманно сумніватися, помилятися. Тому потрібно і вчитися у природи, прислухатися до свого серця, своєї натури як частки цієї природи. І вірити, мати якісь ідеали, співзвучні загальнолюдським, щоб не схибити, не піти манівцями.
Така головна думка поезії Є. Плужника «Вчись у природи творчого спокою…»
Немає коментарів:
Дописати коментар