Сторінки



22гр

Українська  література

    Тема уроку   Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні.

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.


Мета уроку: розкрити образ ліричного героя поезій, зосередити увагу на його внутрішніх переживаннях, на  гармонії поєднання людиниі світу.

    «Ніч.., а човен — як срібний птах!..» аналіз вірша
 Жанр: класична любовна елегія 
Збірка: «Рівновага»
 Тема: човен-як символ піднесеної душі ліричного героя,його романтичної мрійливості і закоханості в навколишній світ 
Ідея: показ глибини і незбагненності світу  
 Художні засоби «Ніч.., а човен — як срібний птах!..»:
 звертання: 
Не спіши, не лети по сяйних світах, 
Мій малий ненадійний човне! апогея: 
І над нами, й під нами горять світи. 
І внизу, і в горі глибини 

епітети: срібний птах, ненадійний човне
 порівняння: човне-як срібний птах 

         Мариністично-символічна поетична мініатюра. Композиційно складається с 2 строф. Вірш, що ввійшов до збірки «Рівновага» — «Ніч.., а човен — як срібний птах!..» — це мариністично-символічна поетична мініатюра, сповнена неоромантичного світовідчування. Вона нагадує симфонію, у якій почуття ліричного героя й морські краєвиди зливаються в один візерунок, характеризують макрокосмос і мікрокосмос душі ліричного героя, його бунтівливу вдачу. Водночас морська стихія є втіленням вічності, що підносить душу людини до космічних вершин, до абсолюту світла.


       «Вчись у природи творчого спокою» аналіз вірша.

 Вірш «Вчись у природи творчого спокою» Є.Плужник

 Збірка — «Рання осінь»
 Жанр: пейзажна лiрика 
Рік написання: 1927
 Тема: взірець для творчої людини — природа, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот. 
Ідея: захоплення красою навколишнього світу і біль з приводу відсутності душевної гармонії, заклик шанувати природу, тому що все минеться, а людина все одно буде бажати гармонії з довколишнім світом.
 Римування: перехресне 
Віршований розмір: ямб  

 Художні засоби «Вчись у природи творчого спокою»
епітети: визнаних взірців, творчого спокою, дні вересневі 
порівняння – як від озер, порослих осокою.
 інверсія – дні вересневі 
риторичні запитання — хто ж твоїй науці допоможе 
                                       На певний шлях ступити з манівців?

 До тих вічних цінностей, взірців, до яких варто звертатися, поет відносить природу, у якій все гармонійно поєднане, включене в життєвий коловорот. Людині притаманно сумніватися, помилятися. Тому потрібно і вчитися у природи, прислухатися до свого серця, своєї натури як частки цієї природи. І вірити, мати якісь ідеали, співзвучні загальнолюдським, щоб не схибити, не піти манівцями. 

              Така головна думка поезії Є. Плужника «Вчись у природи творчого спокою…»

    Завдання:  виразно читати поезії Є. Плужника, Законспектувати  їх характеристику










Немає коментарів:

Дописати коментар